Abstract:
|
El nou Decret 284/2011, d'1 de març, d’ordenació general de la formació professional inicial
aprovat pel Govern presenta alguns canvis significatius, entre els quals destaca la importància
otorgada a la competència lingüística en llengua estrangera i la seva incorporació als continguts
curriculars específics per a cadascuna de les famílies professionals.
La proposta consisteix en dissenyar, impartir i avaluar una UF en llengua anglesa en el cicle
formatiu de grau mitjà de Mecanització del módul d'Interpretació i Representació gràfica.
La intenció és dissenyar i ensenyar continguts a través d'una llengua estrangera, de manera que la
llengua anglesa no sigui una matèria més sinó que estigui integrada dins el currículum del cicle,
(tot i que els continguts de l'àrea no lingüística primaran sobre els resultats lingüístics) i fer una
avaluació dels resultats obtinguts.
L'objectiu principal: comprovar la viabilitat de les exigències del Decret d'incorporar l'anglès al
currículum, veure les dificultats que es presenten i treure'n conclusions.
Altres objectius són l'avaluació a priori del nivell d'anglès de l'alumnat per poder contextualitzar
els resultats d'aprenentatge i criteris d'avaluació donats en funció del coneixement de la llengua
anglesa de l'alumnat i poder dissenyar estratègies metodològiques que millor s'adaptin al
context, elaborar les activitats d'ensenyament/aprenentatge en anglès i impartir les activitats a
l'aula, atenent a la diversitat de l'alumnat. I finalment, avaluar els resultats i treure'n conclusions. |