Abstract:
|
El projecte se situa en el Port de Barcelona. Es tracta d’un paisatge industrial amb un llenguatge tan propi com potent que actualment no se sap molt bé com fer-lo dialogar amb la ciutat. La proposta parteix d’una intenció de preservar (activitat i paisatge), sempre sumant noves capes, mai suprimint les existents, i en tot cas mirant d’optimitzar allò que ja hi ha, fent els mínims canvis necessaris.
Es planteja un mecanisme per anar reanimant aquelles zones que han quedat buides d’activitat (o que hi quedaran en un futur), i que consisteix en la implantació d’uns nous dispositius que se sumen a les preexistències, complementant-les. Aquests nous dispositius permetran reactivar-les amb noves activitats ciutadanes, aprofitant les seves característiques específiques (d’espai, materialitat, etc), i amb una tranformació molt reduïda, ja que la resta d’espais necessaris que no trobem (amb les seves especificitats) en les preexistènies, les contindrà la nova construcció. L’accessibilitat a aquests nous focus d’activitats serà possible gràcies a la implantació d’un nou ‘corredor de mobilitat’ que, com un cuc, s’anirà infliltrant pels espais del Port i anirà lligant aquest nou sistema. Aquest nou corredor li dóna un caràcter urbà a la proposta, que permet la relació directa amb les preexistències reocupades, aporta les diferents velocitats de desplaçament als usuaris, i a més, fa de límit amable entre l’activitat ciutadana i la portuària. |