Abstract:
|
La intenció a l'hora d'aplicar el mètode Lean en la construcció i la diferència que es pretén
respecte als altres mètodes és sobretot la part d'anàlisi necessària i imprescindible. Amb el
mètode Lean s'arriba a un context d'anàlisi molt alt. Els alumnes no només elaboren una
planificació que normalment amb els mètodes tradicionals com el diagrama de Gant
s'hauria de fer una anàlisi prèvia de la situació i després elaborar la planificació. Amb el
mètode Lean s'obliga a l'alumne a anar més enllà i realment fer una anàlisi exhaustiva del
projecte, seccionar-lo, pensar-lo amb la premissa del temps com a objectiu primordial.
Aquesta peculiaritat és la que m’ha fet plantejar aquest treball final de màster ja que crec
que serà realment aquesta tipologia de construcció i aquest treball a nivell de projecte el
que ens portarà a una construcció més eficient i sostenible.
Un cop aplicada a classe també és una metodologia que ens dóna moltes eines d’avaluació
transversals, així veient els resultats de la planificació Lean podem mesurar els
coneixement dels alumnes a molts altres nivells. No és una novetat que per fer una bona
planificació d'obra és necessari un coneixement igualment bo de la construcció. Amb el
mètode Lean els alumnes estan obligats a optimitzar el seu projecte des del seu disseny
i elaboració i així treballar realment la planificació.
En definitiva, estem introduint una metodologia que professionalitza l'alumnat que és el
que es pretenia des de l'inici i li dóna eines per aprofundir en l'aprenentatge real del
funcionament d'un edifici, l'obliga a pensar com es construeix que és en definitiva el camí
directe a l'aprenentatge professional. |