Abstract:
|
En els continguts de 4t d'ESO hi un bloc dedicat a l'Automatització i al Control, però els
instituts per regla general no disposen del material adequat per desenvolupar aquest bloc
de manera adequada al taller, ja que normalment només es disposa del SADEX i un PLC.
Aquest material no permet a l'alumnat treballar en grups petits i simultàniament. Aquest
treball intenta donar una solució a aquest problema que impliqui una millora en
l'aprenentatge del bloc i que a la vegada sigui econòmica i per tant no es trobi amb
restriccions pressupostàries per a la seva implementació.
L'objectiu, per tant, és aconseguir que l'alumnat pugui realitzar pràctiques de laboratori
d'aquest mòdul del temari, que en aquest cas es composa de quatre temes, segons la
seva programació didàctica. Intento que amb l'aplicació dels resultats d'aquest treball els
alumnes aprenguin d'una manera autònoma, en un entorn senzill i amb accés a
documentació que s'elaborarà a l'efecte. Com que l'entorn que m'he trobat al centre
impedia la realització d'aquest objectiu, vaig voler aprofundir en la solució d'aquest
problema en la forma d'aquest Treball Final de Màster, els objectius del qual són:
Aconseguir un entorn de treball amb el què poder desenvolupar els continguts del bloc de
control i automatització.
Proveir a l’alumnat d’unes eines que els permetin treballar en grups reduïts i així assolir els
objectius del bloc d’una manera més eficient.
Aconseguir que l’alumnat sigui capaç de realitzar un projecte d’automatització.
Aconseguir una solució de preu econòmic de manera que la seva implementació pel
departament es pugui portar a terme sense restriccions pressupostàries.
Aquest treball fa primer un repàs a les solucions existents que podrien cobrir aquestes
necessitats, fins a arribar a la conclusió que no hi ha una solució adequada al mercat i que
es fa necessari dissenyar-ne una de nova.
Així doncs, aquest treball explica el disseny d'una placa que compleix aquestes
especificacions, així com les sessions al taller de tecnologia dissenyades per realitzar-les
amb aquesta placa. En aquest treball s'exposen també els resultats d'haver impartit
aquesta solució en dos grups de 4t d'ESO en un centre de secundària a Barcelona. |