Abstract:
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This project is about the design of the electrical system and power control of a wind tunnel model. The real tunnel is called ACLA-16, and belongs to the Universidad Politécnica de Madrid (UPM). The model is used to study the effects of the atmospheric boundary layer (ABL), because of its importance in the impact on civil structures. First, it is developed a theoretical part about what the wind tunnels are, which its purposes are and the basic concepts of ABL. Then, the geometric design of the model is analyzed and the electric components are detailed. Also, a simulation using a computational fluid dinamics program (CFD), Fluent, is done to compare the experimental results with the numerical results. It is done in order to check if it is possible to get the results from the computer, instead of the model, to save costs and time in the studies. |
Abstract:
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Este proyecto trata de diseñar el sistema eléctrico y de control de potencia de una
maqueta del túnel aerodinámico ACLA
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16 de la Universidad Politécnica de Madrid
(UPM). Dicha maqueta se utiliza para estudiar el efecto de la capa límite atmosférica,
debido
a su importancia en el impacto sobre estructuras civiles.
Primero se desarrolla una parte teórica sobre qué son los túneles aerodinámicos, las
aplicaciones que tienen y conceptos básicos acerca de la capa límite atmosférica.
Luego se analiza el diseño g
eométrico de la maqueta del túnel y se detallan los
elementos que debe tener el sistema eléctrico. Además, se realiza una simulación por
ordenador con un programa de CFD (Fluent) para comparar los resultados
experimentales reales con los resultados numéric
os de la simulación para comprobar
si se pueden extraer resultados aceptables por ordenador y así ahorrar costes y
tiempo en el estudio de ensayos |