Abstract:
|
Català:Aquest projecte ha estat
desenvolupat com a part
com
d'
un acord entre AENA
i la UPC per desenvolupar activitats conjuntes. Un equip amb membres de
totes dues institucions va ser creat per fer l'anàlisis del procés. La partic
ipació
de l'autor d'aquest projecte es basa en formar part d'aquest equip i en la
preparació dels documents presentats aquí.
El Lean ha marcat una nova era dins la indústria que ha aconseguit estendre ́s
a tots els sectors. La manufacturació és la indústri
a originària d’aquesta
pràctica i es on està més implementada. Tot i que la implementació del Lean
als serveis no porta tants anys practicant
-
se
,
hi ha proves que és efectiva.
L'objectiu d'aquest treball és
l’anàlisi d’un
procés
en un context
real
de serveis
del sector
aeronàutic
aplicant principis Lean
.
Especifífica
me
nt, el procés
correspon al lloguer d
’espais a l’aeroport.
Adicionalment, la cerca de solucions
per a una millora continuada és també un ob
jectiu.
Per continuar endavant amb el cas, la metodologia no només havia de ser
aplicada, però també havia de serassimilada. Aquest treball
descriu un
process de servei
s dins de l'aeroport i la informació pel cas va ser obtinguda
en dues reunions i una d
emanda d'informació via correu electrònic.
Una observació important que es desprèn d'aquest treball és que sense un
sistema de recol.lecció de dades, una bona transformació Lean no pot tenir
lloc. Adicionalment, la imposició de canvis tindrà repercussions
negatives
perquè la predisposició al canvi serà bastant reduida si tothom implicat no
descobreix la necessitat del canvi per sí mateix.
Segons el nostre saber i entendre, la literatura relacionada amb aplicacions
lean en un context de serveis aeronàutics
és escassa
. Per tant, aquest treball
podria ser una
referència
perquè els acadèmics continuin escrivint
sobre
l'aplicació del Lean als serveis, i inclús als serveis dins el món aeronàutic. English: This project was developed as part of an agreement between AENA and UPC to develop common activities. A team with members of both institutions was formed to develop the analysis of the process. The participation of the author of this project consist in being part of this team and prepare the documentation presented here. Lean has benchmarked a new era in the industry that has spread through all sectors. The manufacturing industry has applied Lean more than others. Although the implementation of Lean in the services industry is not as mature as in manufacturing, it has been proven effective. The objective of this work is to analyze a process in a real context in an aeronautical sector and to apply Lean principles. This work focuses on the study of a service process in an aeronautic context. More specifically, the case that will be described involves the process of leasing spaces to tenants in the Barcelona Airport. This work describes a service process in the Barcelona airport and the information for the case was retrieved through two meetings and an information request via email. The case will be described. Then, improvement actions will be described. This actions try to seize on the improvement opportunities found. |