Abstract:
|
En aquest projecte es crea i desenvolupa una eina per a pneumàtics de classe C1, C2 i C3
que calcula l’estalvi de combustible i emissions de CO2 en funció de la classificació d’eficiència energètica dels pneumàtics d’acord al reglament R(EC)1222/2009, el tipus de via per on es circula i el tipus de combustible emprat pel vehicle. Aquesta eina permet entendre els beneficis que els usuaris obtindrien si compressin pneumàtics eficients. Per completar l’estudi s’examina l’efecte de les variables més influents sobre la resistència al rodolament: la pressió i la càrrega.
Amb l’objectiu d’obtenir els resultats necessaris per desenvolupar la eina es duen a terme, per a cada classe de pneumàtic, quatre assajos de resistència al rodolament i quatre més de consum de combustible urbans i interurbans.
Aquest projecte és una resposta a les accions que es duen a terme des de l’industria de l’automòbil amb l’objectiu de reduir el consum de combustible. La nova consciència
energètica, econòmica i medi ambiental d’Europa ha fet que apareguin noves propostes per reduir el consum de combustible i d’emissions. Els principals factors analitzats són l’aerodinàmica, el rendiment del motor i els pneumàtics. Tenint en compte que els
pneumàtics són un dels components més importants que es poden substituir durant la vida del vehicle, és bàsic proporcionar als usuaris finals una eina que permeti decidir quins pneumàtics escollir comparant el consum de combustible i les emissions per tal d’optimitzar tots els criteris. |