Abstract:
|
En aquest projecte s’analitza l’oferta en el mercat del Quincunx, es veu que només hi
ha un únic venedor d’aquest producte, el que fa que ens preguntem si existeix espai al
mercat per a que un altre competidor entri, es veu que hi ha espai suficient. També
s’observa que el competidor ven el seu producte a un preu molt elevat.
S’estudia també el disseny i l’estratègia de màrqueting d’una eina educativa de
recolzament als professors dels centres docents europeus, el Quincunx. L’objectiu d’aquest instrument és facilitar la comprensió de la teoria bàsica de l’estadística, aprofundint en els aspectes de la mitjana mostral, la variància i el teorema central del límit entre d’altres.
Actualment els estudiants que inicien aquesta matèria a les aules troben el contingut molt abstracte, i amb aquesta eina poden interpretar gràficament com es comporten les variables mostrals de l’estadística.
D’altra banda, per realitzar el disseny d’aquesta eina s’ha utilitzat el programari
SolidWorks i s’ha estudiat una estratègia de màrqueting, per tal d’introduir-ho de la millor forma possible als centres docents a la província de Barcelona.
Finalment, es compara econòmicament la versió de la única empresa que fabrica el
Quincunx amb la versió dissenyada en aquest projecte, arribant a la conclusió que es pot
guanyar quota de mercat al marc europeu amb la versió “low cost” de la versió americana. |