The Price of luck
Bou Ysàs, Sílvia
Cayón Costa, Magda
Brandts, Jordi (Institut d'Anàlisi Econòmica)
Guillén, Pablo

Publicació: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2013
Descripció: 26 p.
Resum: We find that the vast majority of students taking an advanced undergraduate finance course show a preference for luck in a classroom experiment. In Phase I of the experiment part of the students, group A, were asked to guess a coin toss five times in a row. In Phase II the rest of the students, group B, were given 10 EUR to bet on some of the Group A students taking a second go at guessing a sequence of five coin tosses (Phase III). Group B students' bets were by default allocated to the worse performing student in Phase I. Switching to better performing Group A students was costly. A total of 23 out of 28 students were willing to pay for switching and thus showed a preference for luck.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Departament d'Economia de l'Empresa. Documents de treball
Col·lecció: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 13/4
Document: Working paper
Matèria: Heurística



26 p, 340.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Departament d'Empresa. Documents de treball

 Registre creat el 2014-02-12, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir