Abstract:
|
El present informe descriu el disseny d’un punt de llum d’enllumenat viari que pretén
reduir la contaminació lumínica i el consum energètic respecte la majoria de lluminàries
convencionals.
D’entrada, es planteja la finalitat del disseny, des dels objectius i l’abast del projecte fins a l’anàlisi d’antecedents, que inclou les necessitats dels diferents usuaris, l’entorn físic i social corresponent a la instal·lació de lluminàries i el ventall de solucions existents en l’actualitat.
Després d’analitzar els antecedents i la normativa d’aplicació, es realitza el disseny del punt de llum. Aquest disseny ha estat dividit en dues fases: el disseny fotomètric i el disseny d’una lluminària que el contingui.
El disseny fotomètric consta de l’elecció d’una font lluminosa i la distribució de la llum que aquesta emet mitjançant el modelat de lents i reflectors. Utilitza tecnologia LED, de recent aplicació per a l’enllumenat viari, que ha representat un avenç respecte altres tecnologies pel seu rendiment energètic i la una distribució lumínica que facilita la reducció de la contaminació lumínica. El disseny s’ha complementat amb la simulació fotomètrica per tal
d’optimitzar-lo, tot i que no s’ha considerat definitiva fins al final del projecte degut a l’ús d’equips auxiliars.
Un cop realitzat el disseny fotomètric, es tria un model de regulador electrònic adient per a la tecnologia LED i, a continuació, es dissenya l’exterior de la lluminària, que inclou la dissipació de calor dels díodes cap a l’ambient i té un volum interior suficient per contenir el conjunt fotomètric i els reguladors. Després, es realitza la simulació fotomètrica final per tal de validar el disseny.
Finalment, es realitzen els plànols del disseny efectuat i un estudi econòmic en forma de pressupost dels costos de materials, fabricació i muntatge del punt de llum. |