Abstract:
|
La situació actual de crisi arriba a tots els àmbits i sectors industrials, i no dóna més opció a les empreses que reinventar-se, prendre noves acciones i adaptar-se al nou escenari i fer-ho de la manera més competitiva possible. D’aquesta manera, fins i tot en negocis de tota la vida de venda de pa com és el cas de l’empresa “La Panera”, sorgeix la necessitat de buscar vies d’innovació per tal d’adaptar-se a la conjuntura econòmica actual i preparar-se per a les noves tendències que deparin en un futur el mercat de fleca i restauració.
L’objectiu principal del projecte és analitzar el mercat d’aquest sector i la situació actual de l’empresa dins d’aquest i trobar les millors accions a emprendre per a incrementar les vendes del negoci familiar.
La memòria està estructurada en dos grans fases.
La primera fase, d’anàlisi, on es realitza un anàlisi extern mitjançant anàlisi PESTEL de l’entorn, anàlisi de la competència mitjançant les 5 forces de Porter, un anàlisi de Mercat, un anàlisis de les vendes, i un anàlisi del perfil de client de les botigues de “La Panera”.
Una segona fase on en primer lloc, mitjançant la informació de la primera fase, es realitza un anàlisi DAFO i s’identifiquen les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats de l’empresa. A continuació es desenvolupen les estratègies i plans d’actuació a seguir que es proposen per a aconseguir el propòsit d’augment de les vendes, els seus costos, i el pressupost del projecte.
Les conclusions generals que s’extreuen del projecte són que en un negoci de venda de pa de tota la vida, és vital innovar i reinventar-se per tal de seguir endavant, doncs hi ha molta competència. Més concretament, per tal d’impulsar les vendes, és bàsic tant atraure nous clients com fidelitzar-los. Així, és clau la utilització d’eines de comunicació com la publicitat, la realització de promocions, la presència a Internet, la bona imatge dels locals i la recerca contínua de noves oportunitats de venda. |