Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/23458

Les intel·ligències múltiples com a eines d’ensenyament i aprenentatge
Cabanillas Cabanillas, Marta
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Illescas Fernandez, Silvia
El present treball consisteix en l’estudi de la teoria de les intel·ligències múltiples, la seva aplicació a les aules de secundària i el seu efecte en el procés d’ensenyament – aprenentatge tant en alumnes com en docents. L’estudi ha estat realitzat sobre una mostra de 33 alumnes de primer d’ESO en l’assignatura de tecnologia, concretament en la unitat didàctica de “Els materials”. La metodologia emprada s’ha desenvolupat en diverses fases: documentació bibliogràfica, enquesta prèvia, planificació i aplicació de la unitat didàctica, enquesta final i anàlisi de resultats. Al llarg del treball es desenvolupen els resultats de l’aplicació de la unitat didàctica i es comenten alguns aspectes afegits observables al aplicar la teoria de les intel·ligències múltiples com poden ser el benefici del treball cooperatiu, la flexibilitat de les sessions, etc. L’eficàcia de l’aplicació de les intel·ligències múltiples és difícilment demostrable al 100%, ja que no hi ha gran quantitat d’estudis concrets sobre aquest tema i la mostra analitzada no és significativa. Tot i això, l’estudi aporta indicis de que l’aplicació de les intel·ligències múltiples augmenta la motivació, atenció i participació de l’alumnat aconseguint una millora en el procés d’aprenentatge. Per altra banda, el fet de conèixer més profundament a l’alumnat i les seves capacitats, aporta al docent una visió més positiva i manejable de l’aula.
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Habilitats personals i competències
-Multiple intelligences
-Tecnologia
-Metodologia
-Procés d’aprenentatge
-Intel·ligències múltiples
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo fin de máster
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados