Abstract:
|
Aquest projecte tracta de conceptes relacionats amb la teoria de control. Aquesta és fàcilment representable de forma gràfica, doncs disposa de gran contingut visual. Actualment, els computadors presenten capacitats gràfiques i interactives que es poden aprofitar en l’àmbit de l’enginyeria i particularment en l’àmbit de l’enginyeria de control.
L’objectiu és desenvolupar algunes aplicacions gràfiques i interactives destinades a donar suport a la docència. D’aquesta manera, l’ús d’aquestes eines interactives permet a l’usuari assolir amb més facilitat i claredat aquells conceptes que són difícils de percebre a través de classes teòriques o llibres.
L’elaboració de les aplicacions interactives inclou tasques de disseny i programació (implementació), que s’efectuen mitjançant l’ús del programa informàtic Sysquake. Per a cadascuna d’aquestes aplicacions s’ha redactat un document, anomenat fitxa, que serveix de manual per a l’usuari. Les fitxes estan estructurades en tres parts: el contingut teòric, on es descriu una breu explicació teòrica relacionada amb el concepte tractat; la pantalla, on s’expliquen els elements que apareixen per pantalla i com funciona la seva manipulació; i per últim els exemples, on es mostren diferents exemples que serveixen per entendre millor els conceptes. |