Abstract:
|
Es redacta el present Projecte Constructiu “Urbanització del carrer Circumval·lació (entre
Rda. Santa Maria i carrer Venècia) i del carrer Juan de la Cierva (entre Rda. Santa Maria i
Circumval·lació) al T.M. de Barberà del Vallès ”.
El present projecte es situa en els carrers Circumval·lació i Juan de la Cierva que formen part
d’un sector industrial situat a la perifèria de Barberà del Vallès, el qual ha estat absorbit per la
gran expansió que ha tingut el municipi als últims anys, de manera que existeix una total
continuïtat entre la zona residencial i la industrial. En aquest sector industrial i particularment
en el dels carrers objecte del projecte, s’han implantat indústries de diferent tipus
(panificadores, químiques, zincats, etc.), les quals han generat un elevat moviment de
vehicles pesats (principalment articulats). El gran nombre de vehicles pesats ha originat la
degradació de les infrastructures existents (paviments calçada, voreres, sistemes de
drenatge, etc.) ja que aquestes no foren dissenyades a tal efecte, a més de les diverses
patologies constructives i de manteniment detectades. Els dos carrers objecte del projecte
han tingut diferents obres de condicionament realitzades pels Serveis de Manteniment
Municipals (repavimentat de carrers, reparacions puntuals, etc.) els quals han acabat per
tapar les poques tapes de clavegueram i embornals existents. Degut a aquesta situació s’ha
decidit procedir a la realització d’una sèrie d’actuacions de millora d’aquest vials en
profunditat i també de la seva funcionalitat, essent aquestes actuacions l’objecte del present Projecte:
-Ordenar i dividir adequadament els diferents usos de les calçades dels carrers objecte
del projecte (calçada, aparcaments, etc.) ja que actualment és totalment anàrquic.
- Enderrocar el ferm de la calçada existent i procedir a la seva reposició amb un ferm
bituminós apte per suportar l’intens trànsit de vehicles pesats del sector. A les zones
on es produeixen girs de vehicles pesats (tant si és degut a que les maniobres
d’atansament ocupen la calçada, com si és motivat per canvis de sentit dins de la
vialitat del projecte) el paviment es dissenya íntegrament amb formigó a fi i efecte
d’evitar la degradació de la capa de trànsit bituminosa. També s’aprofitarà per
disposar noves voreres (molt deteriorades pel pas de vehicles pesats en els guals) i
vorades (les quals han perdut la seva alçada vista degut als successius).- Després de l’estudi de la xarxa de sanejament existent, s’ha pogut constatar l’estat de
degradació de la mateixa, el que justifica l’anul·lació de la xarxa existent i l’execució
d’una nova a on es connectaran les escomeses existents. Per altra banda, el sistema
de recollida d’aigües superficials (bàsicament embornals i pous de registre) era del tot
insuficient i per tant s’ha adaptat la nova xarxa als requeriments habituals (pous cada
50m, etc.).
- L’enllumenat públic existent, presenta series deficiències degut a que el rendiment
dels fanals existents és molt baix (degut a la seva antiguitat). També s’ha detectat el
problema de que els vehicles pesats colpegen durant les maniobres d’atansament, les
columnes disposades al costat de la vorada. Degut a això s’ha optat per redissenyar
l’enllumenat públic utilitzant lluminàries d’un elevat rendiment lumínic, amb llum de
VSAP i disposar les columnes del costat de les parcel·les, de manera que es minimitzi
el risc d’ésser colpejades pels vehicles.El Projecte implica la pavimentació d’uns 6.594 m2 de vial pel carrer Circumval·lació i 3560
m2 pel carrer Juan de la Cierva (considerant |