Abstract:
|
L’objectiu del document és presentar en tot detall el Quality Assurance Tool (QA Tool), una eina que ajuda a millorar la qualitat del dia a dia de qualsevol persona o empresa que treballi amb el SAP, un Sistema de Gestió Empresarial, en anglès ERP – Enterprise Ressource Planning.
L’any 2009 el SAP era utilitzat en un 26% del total de la indústria. Ocupant una posició predominant en el mercat dels ERP, valorat en uns 20 mil milions d’euros, el seu competidor més proper és Oracle amb una quota de mercat del 12%. Ha estat per aquest motiu que l’eina que es presenta s’ha integrat dins d’aquest ERP.
Actualment el control de qualitat és una tasca feixuga, el fet d’integrar l’eina dins del SAP permet automatitzar, agilitzar i potenciar el control de qualitat en les empreses de manera significativa.
La nova eina desenvolupada, el QA Tool, proporciona un mètode que permet desglossar i categoritzar en petites tasques qualsevol treball o projecte dut a terme per un grup de persones, ja siguin treballs de termini temporal curt o llarg, de poca o molta complexitat i dins de qualsevol àmbit de la indústria.
En primer lloc s’introduiran les normes de qualitat amb les que es vol comparar el projecte, ja siguin normes preestablertes com les ISO o normes internes de l’empresa.
Un cop desglossat el projecte o treball en tasques individuals, l’eina permet fer-ne un seguiment temporal en que els usuaris involucrats proporcionen informació a l’eina sobre el correcte o no assoliment de les tasques.
Finalitzat el projecte, l’eina és capaç d’analitzar-ne la qualitat gràcies als paràmetres preestablerts i mostrar-ne les debilitats o aspectes a millorar. Gràcies a l’amplia categorització permet també comparar-ne la qualitat amb altres projectes de la mateixa temàtica per tal de contextualitzar el projecte en el marc d’una qualitat global.
El document que es presenta a continuació demostrarà com amb una inversió inicial de 30.000 €, un VAN a tres anys de 50.000 € i un TIR del 153 % es pot crear una eina de detecció de processos o persones que disminueixen la qualitat global dels projectes o les empreses i que per altra banda també permet la justificació d’una bona qualitat dels projectes davant dels clients. |