Abstract:
|
[ANGLÈS] The evolution of mobile phones into smart devices has led to the phones are not only used to make and receive calls, but they are small computers that allow to be constantly connected to the rest of the world. Besides, these terminals are increasingly more processing power, which allows a greater number of installed applications and operating simultaneously. Currently, another important point is the need to announce or publish content through social networks. So that people can be constantly connected with other people who share the same social network. All this has led to the need for application markets have more applications available for these devices is growing, and has applications for all needs, and many of them require a direct relationship with the different existing social networks. For all this in this project one tries to create an application that covers more of these needs. An application that serves for leisure and wellbeing of people, but which in turn has a direct relationship with social networks. The development of an application under the Android operating system and the social network Facebook. So using the SDK Facebook library's and the Open Graph protocol has provided the application of an identity provider and the ability to post content in it. Another objective of this project is that the application created is capable of using the technique of gamification could explain cultural content corresponding to the May Festival of Badalona. The end result achieved is an application that contains other applications that correspond to games of the type memory and paint drawings, using the social network Facebook as user identity provider that uses the application and allows you to post in it the results obtained in the different games. |
Abstract:
|
[CASTELLÀ] La evolución de los teléfonos móviles en dispositivos inteligentes ha llevado a
que los teléfonos no se utilicen únicamente para realizar y recibir llamadas,
sino que sean pequeños computadores que permitan estar constantemente
conectados con el resto del mundo. A parte, estos terminales cada vez tienen
una mayor capacidad de procesamiento, por lo que permite tener un mayor
número de aplicaciones instaladas y funcionando simultáneamente.
Otro punto importante actualmente es la necesidad de dar a conocer o publicar
contenido a través de las redes sociales. De manera que las personas puedan
estar constantemente conectadas con el resto de personas que compartan la
red social correspondiente.
Todo esto ha llevado a la necesidad de que los mercados de aplicaciones
disponibles para estos dispositivos sea cada vez mayor, y haya aplicaciones
para todas las necesidades, y muchas de ellas necesiten una relación directa
con las diferentes redes sociales existentes.
Por todo ello en este proyecto se pretende crear una aplicación que cubra
varias de estas necesidades. Una aplicación que sirva para el ocio y bienestar
de las personas, pero que a su vez tenga una relación directa con las redes
sociales.
El desarrollo de la aplicación ha sido bajo el sistema operativo Android y la red
social Facebook. De manera que utilizando la librería de SDK de Facebook
más el protocolo Open Graph se ha dotado a la aplicación de un proveedor de
identidad y la posibilidad de publicar contenido en ella.
Otro objetivo de este proyecto es que la aplicación creada sea capaz de que
utilizando la técnica de gamificación pueda explicar contenido cultural
correspondiente a las Fiestas de Mayo de Badalona.
El resultado final conseguido es una aplicación que contiene a otras
aplicaciones que corresponden a juegos del tipo “memory” y pintar dibujos,
que utiliza la red social Facebook como proveedor de identidad del usuario
que utiliza la aplicación y le permite publicar en ella los resultados obtenidos
en los diferentes juegos. |