Abstract:
|
El present projecte final de carrera justifica la necessitat d’estudiar i definir una solució per a la construcció de la variant de la carretera C-26 al seu pas per Castelló de Farfanya, Lleida. El projecte analitza de la construcció d’un nou traçat per tal d’evitar que l’actual C-26 passi per el centre del nucli urbà adequant-se així al tràfic de vehicles, reduint el temps de trajecte, millorant la comoditat i la seguretat vial. Per tal de poder realitzar el projecte i per definir totes les característiques de la nova via s’han realitzat diferents estudis que es detallen al llarg dels annexes del projecte. Primer s’ha justificat la necessitat de la construcció de la nova variant. A continuació s’ha fet un estudi de la cartografia i topografia de la zona de projecte així com un estudi de geologia i geotècnia. L’estudi de les alternatives s’ha realitzat per tal de triar l’opció més adient des de diferents punts de vista. El traçat i la projecció d’aquest sobre el terreny s’ha realitzat amb l’ajuda del programa WinH, que a més ens ha proporcionat totes les dades necessàries per calcular els volums del moviments de terres. També s’ha detallat, segons l’estudi de trànsit realitzat, el tipus de ferm i paviments adient per la nova carretera. L’anàlisi de la climatologia ha permès dimensionar els drenatges tant longitudinals com transversals de la nova variant. Amb tots els paràmetres definits, es concreta la organització de les obres, la senyalització, els serveis afectats, les expropiacions, es realitza un estudi de seguretat i salut, es defineix el pla d’obra i el pla de control de qualitat. S’ha dut a terme l’estudi d’impacte ambiental de l’alternativa triada i el pressupost de la variant. Tots aquests annexes venen acompanyats dels els corresponents plànols que es detallen al Document II del present projecte. |