Abstract:
|
Aquest projecte neix a partir de la necessitat que li sorgeix a l’empresa J.Juan Brake Systems de crear un banc d’assaig per tal de verificar i homologar a nivell estructural el disseny d’un conjunt determinat dels seus productes, els quals constitueixen una part del sistema de fre hidràulic d’una motocicleta.
El banc en qüestió ha de permetre realitzar i avaluar la resistència elàstica de la lleva d’accionament de la bomba de mà de fre o d’embragatge, la resistència mecànica del recolzament de les pastilles marxa enrere, la resistència dels suports de les pinces davant el parell màxim de frenada i la compressibilitat de les pastilles de fre d’acord amb la normativa d’assaig de l’empresa.
Els elements que componen el banc són: l’actuador, la bancada, el suport de la bancada, la cabina de protecció i els utillatges.
Per determinar el tipus d’actuador es fa una recerca i una comparació dels diversos tipus existents avui en dia en el mercat. Un cop escollit el que millor s’ajusta a les necessitats, es determina el seu rang mitjançant el càlcul de la força a aplicar tenint en compte l’assaig més restrictiu. Tot seguit, es dissenya la bancada amb el seu suport i la bateria d’utillatges necessaris. Per tal de garantir la seguretat dels operaris i la resta de l’entorn, es crea una cabina de seguretat.
Finalment es fa un estudi de costos per elaborar el pressupost, una planificació de les fases del projecte i un estudi de l’impacte ambiental per avaluar els efectes que genera al medi ambient un cop finalitza la seva vida útil .
El banc descrit es pot veure en funcionament, físicament, al laboratori d’assaigs de la companyia on s’ha realitzat les pràctiques. |