Título:
|
When less is more? Resources richness influence on the value creation strategies for new technology-based ventures
|
Autor/a:
|
Giones Valls, Ferran; Balladares, Gabriela; Miralles, Francesc (Miralles i Torner); Riu, David
|
Otros autores:
|
Universitat Ramon Llull. La Salle |
Abstract:
|
This article studies whether resource positions have an influence in the early value creation efforts of technology-based ventures. We complement the resource-based view expectation on the positive effects of holding unique resources, with demand-side views such as adopting a pull or push technology-market strategy. We use a sample from a longitudinal dataset (Kauffman Firm Survey) to test our hypotheses. The results show that technological resources alone do not positively influence on value creation, and that marketing resources could potentially have a stronger impact on value creation for new technology-based ventures in dynamic technology markets. |
Fecha de creación:
|
08-2015 |
Materias (CDU):
|
65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses |
Materia(s):
|
Emprenedoria -- Innovacions tecnològiques |
Derechos:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Páginas:
|
4 p. |
Tipo de documento:
|
Objeto de conferencia |
DOI:
|
10.13140/RG.2.1.1912.6486
|
Editor:
|
Global Research Symposium on Marketing and Entrepreneurship (GRSME), Chicago, U.S.A., 12-14th August
|
Compartir:
|
|