To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/100419

La noció de l'ús en la planificació lingüística de l'ensenyament
Vila i Moreno, F. Xavier (Francesc Xavier)
Universitat de Barcelona
El camp de l'ensenyament bilingüe i la planificació lingüística han viscut en un allunyament mutu que no ha beneficiat ni l'un ni l'altra. Tot i la importància creixent a nivell internacional de les experiències d'ensenyament en més d'una llengua, els experts en planificació lingüística solen tenir a presentar una visió extremadament reduccionista de l'ensenyament de les llengües dins dels seus models de planificació. El amteix model clàssic de planificació lingüística (actualitzat a Haugen, 1987), que diferencia entre atenció al corpus i atenció a l'estatus, té problemes per integrar convenientment la planificació de les activitats educatives, ja que les presenta com si els models lingüístics d'escola constituïssin exclusivament una eina per l'aplicació (implementation) de les decisions adoptades pels planificadors.
-Ensenyament de llengües
-Ensenyament bilingüe
-Planificació lingüística
-Language teaching
-Bilingual education
-Language planning
cc-by-nc-nd (c) Vila i Moreno, F. Xavier (Francesc Xavier), 1997
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es
Article
Article - Published version
Escola d'Administració Pública de Catalunya
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Pujolar, Joan; Branchadell, Albert, 1964-; Codó, Eva; Corona Villavicencio, Víctor; Fabà, Albert; Gonzàlez, Isaac; Martínez, Roger; Moyer, Melissa G.; Pradilla, Miguel Àngel; Puigdevall Serralvo, Maite; Riera, Elvira; Romero Rivera, Eunice; Solé Camardons, Joan; Solé, Mercè; Vila i Moreno, F. Xavier (Francesc Xavier)
Vila i Moreno, F. Xavier (Francesc Xavier)
 

Coordination

 

Supporters