Empreu aquest identificador per citar o enllaçar aquest document: http://hdl.handle.net/2072/268339

Xarxes, accelerometria i anticipació en l’esport dins l’entorn lliure Chronojump
Blas Foix, Xavier de; Carreras, Jordi; Suárez, Ferran; Padullés, Xavier; Hernández, Francesc
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
El projecte Chronojump va iniciar-se com a solució per a la mesura del salt vertical a partir de plataforma de contactes. Posteriorment s’hi van integrar fotocèl·lules i encoders. A causa de la naturalesa lliure del projecte, és viable afegir-hi funcionalitats que en el mercat privatiu són incompletes i costoses. Les solucions que es desenvolupen són aquestes: un entorn centralitzat de dades de diferents estacions de treball en gimnasos o clubs, un dispositiu d’accelerometria triaxial i un sistema per a la mesura del temps de reacció electiu, anticipació i flicker. Els mètodes són els següents: entrevistes a experts, desenvolupament de l’acceleròmetre i dispositius per a la mesura del temps de reacció, proves de velocitat i temperatura en miniordinadors, proves ideals i manuals de l’acceleròmetre, proves de la velocitat dels leds en el dispositiu d’anticipació, i proves d’anticipació en una mostra. Els resultats indiquen que el miniordinador més adient és el Raspberry Pi; es troben valors perfectes en l’accelerometria ideal però força erronis en la manual a causa de la impuresa del moviment humà; l’errada en la velocitat dels leds en l’anticipació és del 0,03 %, i es troben diferències significatives entre els grups visual, auditiu i electiu. Les tres aportacions són públiques per facilitar la recerca en les ciències de l’esport.
11-2016
Esports
Tecnologia
Programari lliure
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL
11 p.
Article
Article - Versió publicada
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
Aloma, 2016, Vol. 34, Núm. 2
         

Text complet d'aquest document

Fitxers Mida Format
04_DeBlas_34(2)_37-48.pdf 2.145 MB PDF

Mostra el registre complet del document

Documents relacionats