Title:
|
Successes and challenges of a collaborative-PBL program in engineering degrees
|
Author:
|
González Vila, Joaquin; Font Andreu, Jorge; Salán Ballesteros, Maria Núria; García-Almiñana, Daniel; Ortiz Marzo, José Antonio; Mudarra López, Miguel; Griful Ponsati, Eulàlia
|
Other authors:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Projectes i de la Construcció; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Física; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Estadística i Investigació Operativa; Universitat Politècnica de Catalunya. CIEFMA - Centre d'Integritat Estructural, Micromecànica i Fiabilitat dels Materials; Universitat Politècnica de Catalunya. TECNOFAB - Grup de Recerca en Tecnologies de Fabricació; Universitat Politècnica de Catalunya. DILAB - Laboratori de física dels materials dielèctrics; Universitat Politècnica de Catalunya. L'AIRE - Laboratori Aeronàutic i Industrial de Recerca i Estudis |
Abstract:
|
Comunicació presentada a |
Abstract:
|
This paper presents an extracurricular program called INSPIRE3 that has been implemented by the ETSEIAT (Escola Tècnica
Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa), a center belonging to the UPC-BarcelonaTech (Universitat
Politècnica de Catalunya). This program is mainly aimed at facilitating cross-curricular skills and developing abilities among
students through collaborative-project based learning. The projection of an attractive external image of engineering degrees
offered by ETSEIAT in order to increase the enrollment in such degrees is a secondary goal of this program. Under INSPIRE3,
several real, challenging and multidisciplinary engineering projects are currently under development. The main feature of this
program is that the subjects of the projects are proposed by the students themselves. In this paper, INSPIRE3 motivation,
program management and implementation process are described and a short description of projects under development is also
given. |
Abstract:
|
Peer Reviewed |
Subject(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge basat en problemes i projectes -Problem-based learning -Educational innovations -talent promotion -collaborative-PBL -PBL -teaching innovation -prototypes -Aprenentatge basat en problemes -Ensenyament--Innovacions |
Rights:
|
|
Document type:
|
Article - Submitted version Conference Object |
Share:
|
|