Abstract:
|
L’objectiu d’aquest projecte és el d’estudiar l’escola Joan Margall de la ciutat de Ripoll, des d’un punt de vista energètic i trobar quines millores es poden plantejar per aconseguir una reducció en el seu consum. Paral·lelament, s’estudia la normativa americana L.E.E.D (Leadership in Energy & Enviromental Design) desenvolupat pel US green Buildin Council, per tal de tenir una base com a referent per trobar aquestes millores; per després poder aplicar-les per aconseguir el certificat L.E.E.D.
Aquest projecte està dividit en tres parts.
La primera, consta d’un anàlisi de l’estat actual de l’edifici, on s’estudia l’ús de l’edifici, el consum energètic, i es realitza una maqueta virtual amb aquestes dades.
L’estudi de la funcionalitat es basarà en observar la forma i la volumetria de l’edifici, la manera que tenen els usuaris d’utilitzar-la, i quines necessitats tenen. Per això serà important conèixer quines activitats es duen a terme i en quins espais es fan. Per facilitar la presa de dades, s’han realitzat una sèrie d’enquestes als professors de l’escola. El consum energètic s’estudia tenint en compte els factors que influeixen com el clima, les característiques físiques de l’edifici, el perfil d’usuari i els tipus d’instal·lacions. Un cop obtingudes aquestes dades, es realitza un model virtual energètic amb el programa Design Builder, que s’ajusti al màxim a la realitat.
La segona part, comença amb l’estudi de la normativa americana del L.E.E.D. A partir de conèixer-la, es proposen una sèrie de millores que anirien enfocades a satisfer els requisits de la normativa.
I per últim, un cop es proposen les modificacions que es duran a terme, s’apliquen a la primer maqueta virtual, per poder demostrar que les propostes de millora realment són viables i que beneficien des d’un punt de vista energètic, al reduir el consum. A l’hora s’observa si millora l’estat de confort dels usuaris dins de l’edifici.
Es pot concloure, que al final del treball, a partir de les millores plantejades, s’ha aconseguit el objectiu de reduir el consum; i a la vegada s’ha pogut quantificar quin peatge energètic s’ha de pagar assolir el confort tèrmic i el confort espacial dels usuaris. |