Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/101206

Atenció educativa per a alumnes d’ESO en classes de reforç amb conductes disruptives i manca d’atenció.
Peró Pérez, Alfons
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Robert Sanxis, Francesc Josep
Aquest TFM és l’anàlisi de la metodologia d’ensenyament utilitzada en unes aules de reforç d’atenció a la diversitat anomenades estudi guiat. Unes aules on l’objectiu és garantir l’aprofitament del temps, l’assoliment de les Competències bàsiques Curriculars del curs, i reduir la taxa d’abandonament escolar que a Catalunya es del 22% (2014). En primer lloc es fa una breu explicació del marc legal sobre l’atenció a la diversitat per a situar a l’escola dins aquest entorn i explicar breument els procediments de detecció i els tipus de mètodes, mesures i estratègies per abordar l’atenció a la diversitat. Es tracta d’un problema complex i les causes del baix rendiment escolar solen ser múltiples; -Factors interns de tipus genètic, -La pròpia motivació del nen a anar a classe, -Condicionants ambientals com l'entorn sòcio-cultural, -L'ambient emocional de la família, entre d’altres. Tot seguit se centra en l’observació de l’actual mètode d’ensenyament de les aules anomenades estudi guiat. Els alumnes, els professors, els recursos, l’aula, i el mètode , res no queda invisible ni passa desapercebut, formant part del quadern de treball diari, analitzant cas per cas la dinàmica de classe i tots els elements que la contenen. Al tercer punt del TFM, es fa l’anàlisi detallat de la metodologia d’ensenyament d’estudi guiat. On es comprova els veritables esforços que fa l’actual sistema educatiu i en especial al Centre on s’han realitzat les pràctiques per garantir les mateixes oportunitats d’aprenentatge per a tots els alumnes, escollint el pla personalitzat més adient per a cada alumne. Durant aquest procés s’han utilitzat molts recursos sobre l’educació i mètodes d’aprenentatge, però l’adaptació a l’aula d’estudi guiat presenta diverses dificultats que es detallen al l’informe i que representen un handicap per l’èxit d’aquest espai i que cal tenir en compte. La proposta que es presenta tracta de complementar la feina que fan els docents dotant-los de més recursos i estratègies vàlides i contrastades durant la meva estada a les aules. Aquestes metodologies i estratègies son , entre d’altres; -Vetllar per la dinàmica de la classe tant en la gestió del temps, com en qualitat i quantitat del contingut assolible per l’estudiant, -Fomentar l’autonomia personal i el treball de grup i la participació activa a les aules.
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO
-Special education
-Motivation in education -- Study and teaching (Secondary)
-Diversitat
-Competències
-Rendiment
-Adaptació
-Educació
-Anàlisi
-Motivació
-Estratègia
-Alumnat
-Tecnologia
-Atenció a la diversitat -- Educació Secundària Obligatòria
-Motivació en l'educació -- Educació secundària obligatòria
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo fin de máster
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem