Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/275111

El cervell a l’escenari : una aproximació a l’estudi del cervell, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música
Coll, Xavier, 1960-
Escola Superior de Música de Catalunya; Pujol i Coll, Josep, 1964-
Aquest treball vol ser una aproximació a l’estudi del cervell, des del punt de vista neurològic i psicològic, amb les implicacions que té tant per a la pràctica com per a la pedagogia de la música. S’ha intentat explicar des d’una òptica científica com funciona la memòria, quina relació té l’emoció amb la interpretació d’un concert, quin paper hi juga la part visual, així com posar en qüestió alguns mites que estan fortament arrelats en la professió. A l’últim capítol s’hi fa una mirada a les tècniques d’aproximació per tractar les fòbies, en les quals la teràpia cognitiu-conductual ha assolit un percentatge d’èxit molt elevat, i que poden ser de molta utilitat per tractar els casos d’ansietat escènica.
Este trabajo pretende ser una aproximación al estudio del cerebro, desde el punto de vista neurológico y psicológico, con las implicaciones que tiene tanto para la práctica como para la pedagogía de la música. Se ha intentado explicar desde una perspectiva científica cómo funciona la memoria, qué relación tiene la emoción con la interpretación de un concierto, qué papel juega la parte visual, así como poner en cuestión algunos mitos que están fuertemente arraigados en la profesión. El último capítulo es una mirada a las técnicas de aproximación paulatina para el tratamiento de las fobias, con las que la terapia cognitivo-conductual consigue una tasa de éxito muy alta, y que pueden ser de mucha utilidad para tratar los casos de ansiedad escénica.
This work aims to be an approach to the study of the brain, from both a neurological and psychological point of view, with reference to the implications for the practice and pedagogy of music. It will attempt to explain from a scientific perspective how memory works, the emotion role in the interpretation of a concert, the visual part in a performance, as well as calling into question some myths that are deeply rooted in the profession. The last chapter examines the techniques of the progressive approach for the treatment of phobias, for which cognitive behavioural therapy secures a very high success rate, which can be very useful for treating cases of performance anxiety.
2017-02-22
78 - Música
Neurologia
Memòria -- Aspectes fisiològics
Música -- Aspectes psicològics
Músics -- Psicologia
Psicologia de l'aprenentatge
Música -- Ensenyament
Música -- Execució
Emocions en la música
Fòbies
Ansietat
Teràpia de la conducta
Teràpia cognitiva
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
61 p.
Research/Master Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format Description
PFM Xavier Coll i Quetglas.pdf 1.413 MB PDF Projecte final de màster

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters