Title:
|
Pre-tactical time window assignment optimization applied to the BCN airport case
|
Author:
|
Tarín Arqué, Guillem
|
Other authors:
|
Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels; Villardi de Montlaur, Adeline de |
Abstract:
|
Nowadays, the aviation has become a need because it is the only worldwide rapid transportation way. This fact has generated an industry growth by increasing the demand with consequent capacity problems, either in airspace or airports. The main objective of the present thesis is to develop a simulator to manage the arriving flights at Barcelona airport (LEBL) by optimizing the slot assignment from a Pre-Tactical point of view, that is to say some days before the flights take place. At the end of the project it will be possible to see that the developed algorithm achieves better cost results than the current slot-allocation algorithms, such as the Ration by Schedule (RBS). The slot-assignation process applied in this thesis is based on the Ground Holding Problem (GHP), a method that allows to study the way to distribute ground delay between aircrafts at their origin airport. To do so, the cost associated to each aircraft for each possible arrival slot at LEBL will be computed, and then the data will be analyzed to determine the slot-allocation that provides the minimum global cost. Afterwards, the GHP problem equations will be solved taking advantage of Gurobi Libraries. Finally, once the ground delay has been applied to all the flights studied so the minimum global cost has been achieved, the results will be provided to another thesis in order to accomplish a Tactical study, that is to say the same day of flight operations [Zheng, 2015]. The final goal is to obtain a global simulation that will allow to perform a more complete and realistic slot-allocation to the Barcelona airport case by combining a Pre-Tactical and Tactical assessment. |
Abstract:
|
Avui en dia
l’aviació s’ha convertit en una necessitat ja que és el mitjà de transport
més ràpid utilitzat a nivell mundial. Aquest fet ha produït un creixement del sector tot
augmentant la demanda i conseqüentment ha derivat en problemes de capacitat, ja
sigui a l’es
pai aeri com als mateixos aeroports. En relació amb el tema, la present
tesis té com a objectiu principal crear un simulador per tal de gestionar els vols
d’arribada a l’aeroport de Barcelona (LEBL) mitjançant l’optimització de l’assignació
d’eslots des d’
un punt de vista Pre
-
Tàctic, és a dir, uns dies abans a l’operació dels
vols. Al final del projecte serà possible veure que l’algoritme desenvolupat
aconsegueix millors resultats de cost que els algoritmes actuals, com ara el Ration
by Schedule (RBS).
El
procés d’assignació d’eslots aplicat en aquesta tesis està basat en el
Ground
Holding
Problem (
GHP
)
, un mètode que permet estudiar la manera de distribuir
retràs entre els avions a terra en el seu aeroport d’origen. Per fer
-
ho, es calcularan
els costos associats a cada avió per a cada possible slot d’arribada i posteriorment
s’analitzaran aquestes dades
per determinar l’assignació de ranures que proporciona
el cost global mínim.
Posteriorment, les equacions del GHP es resoldran amb l’ajuda de les llibreries de
Gurobi. Finalment, un cop s’hagi assignat el retràs a tots els vols estudiats de manera
que s
’aconsegueixi el cost global mínim, els resultats seran proporcionats a una altre
tesis per tal de realitzar un estudi durant la fase Tàctica, és a dir, durant el dia de
l’operació dels vols
[Zheng, 2015]
. L’objectiu final és obtenir una simulació a nivell
global que permetrà realitzar un estudi molt més complet i realista de l’assignació
òptima d’eslots a l’aeroport de Barcelona combinant les valoracions Pre-Tàctica i
Tàctica. |
Subject(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai -Airplanes -ATM -optimization -Barcelona -linear programming -Ground Holding Problem -Avions |
Rights:
|
|
Document type:
|
Bachelor Thesis |
Published by:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Share:
|
|