Abstract:
|
Aquest TFM havia de dur a terme diferents objectius principals i secundaris, per aconseguir-ho s’han realitzat diferents tasques:
S’han establert les bases per poder utilitzar dispositius mòbils en les aules de tecnologia de 3r d’ESO d’un Institut que no disposa de PC per a tots els alumnes en aquestes classes.
S’ha realitzat una app, per dispositius Android, utilitzant l’APP Inventor, i un manual explicatiu de la seva realització per a poder crear i adaptar apps similars en altres assignatures.
S’han cercat, diversificat i digitalitzat els continguts corresponents a un trimestre de 3r d’ESO, que s’han ubicat en una pàgina web per permetre la seva modificació quan sigui necessari.
S’ha realitzat també una enquesta anònima, en aquest mateix Institut, per a comprovar la disponibilitat, els usos i els costums dels alumnes respecte als dispositius mòbils i també s’ha demanat com veurien el seu ús, com a eina de suport i de treball, dins de les aules i les assignatures que creuen més adequades per a aquest ús.
També s’ha realitzat una recerca de dades respecte:
- A l’ús de dispositius mòbils per part dels joves.
- L’estat del m-learning, avantatges i desavantatges.
- Les quantitats, percentatges i ús dels perifèrics digitals, els ordinadors i les tauletes als centres de Catalunya.
- Apps interessants i gratuïtes disponibles en l’àmbit de l’educació i la tecnologia.
- L’estat actual en quan a l’aprenentatge mòbil i la creació d’apps a Catalunya, tenint en compte el recolzament del Departament d’Ensenyament i el MWCB, a través del programa mSchools.
Els resultats de l’enquesta, l’app i els materials digitalitzats estaran a disposició de l’Institut i dels seus professors. |