Abstract:
|
Aquest treball consisteix en una introducció al treball professional que desenvolupa un tècnic municipal.
L’objectiu principal es la formació pràctica de les tasques habituals dels Arquitectes Tècnics, a l’àrea de
territori, S.S.T.T. d'Urbanisme i d'Informes de Llicències, (Departament de llicències d’obres) de
l’Ajuntament de Tarragona, com son entre altres, les següents:
Elaboració i signatura dels informes tècnics, de les sol·licitud de llicències d’obres Majors, obres
menors, comunicats d’obres, primeres ocupacions, informes d’usos, ocupacions de via pública,
imposició i devolució de fiances.
La feina es realitza amb equips informàtics, els programes que s’utilitzen, entre altres son els següents:
M. OFFICE – AUTOCAD – SIGEM (programa de gestió de procediment administratiu, amb signatura
electrònica)
A nivell d’Internet, s’accedeix habitualment a les pàgines de l’ICC, (Institut Cartogràfic de Catalunya),
Google Maps, Sede Electrónica del Cadastre, GENCAT, etc...
En el treball es parla de l’administració pública, on s’explica com funciona, organigrama, la jerarquia de
decisions, quines competències s’ha de tenir per formar part, el equip humà de professionals, etc.
Llicències d’obres: Que és una llicència, com es sol·licita i quin es el procediment a seguir, els requisits
que es necessiten, i les diverses formes de tramitar-la.
Els Informes tècnics de llicències i diferents casos pràctics on anomenaré els passos a seguir per tal de
poder desenvolupar un informe favorable o desfavorable i conseqüentment concedir la llicència o
denegar-la.
S’explicaran les llicències d’obres majors i menors, Comunicats previs d’obres i la llicència de Primera
Ocupació. |