Abstract:
|
Els hydrofoils són unes ales dissenyades per aixecar el casc d'un vaixell en
moviment de manera que la major part d’aquest estigui per sobre de l’aigua.
D’aquesta manera la fricció amb l’aigua es redueix notablement i
s’aconsegueixen velocitats molt més elevades.
El treball “Foils en vela lleugera” és un projecte de disseny d’hydrofoils per una
modalitat de vela lleugera olímpica que rep el nom de Nacra 17. Aquesta
disciplina és un catamarà en el que naveguen dues persones i se’n va començar
a parlar fa només 5 anys. Les olimpíades de Rio 2016 van ser les primeres en
les que el Nacra 17 participava com a classe olímpica. Des del naixement del
Nacra (a l’any 2012) fins aquell moment, el seu disseny no es podia modificar,
és a dir, estava bloquejat per l’ISAF (International Sailing Federation). Durant
aquests quatre anys de proves i regates internacionals, molts dissenyadors de
vaixells van observar una sèrie d’aspectes que es podien millorar i que facilitarien
la navegació amb el Nacra. En aquest treball s’estudia teòricament i
experimentalment la possibilitat d’incloure hydrofoils al Nacra 17.
L’estructura del treball està dividida en dos parts, la primera es centra en la
recerca i estudi que s’ha dut a terme sobre la teoria que envolta el món dels
hydrofoils i la segona tracta sobre l’anàlisi per simulació que s’ha fet a partir
d’aquests coneixements.
La part de la simulació es realitzarà mitjançant el software ANSYS Fluent 17.0.
En aquesta part s’analitzarà en 2-D el comportament dels hydrofoils en termes
d’estabilitat, sustentació, resistència a l’avanç per tal de provar la seva eficiència
hidrodinàmica.
Finalment es presentarà un pressupost que caldria per financiar aquest projecte
i quin impacte mediambiental tindria. |