To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2117/105233

Disseny i construcció d'un banc d'assaig per mesurar característiques de suspensió i direcció de vehicles a escala 1:5
de Pedro Medrano, Karen
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica; Roger Casals, Lluís
El projecte té com a finalitat el disseny d'un banc d'assaig per a mesurar característiques de la suspensió i la direcció de diferents categories de vehicle de radio control a escala 1:5 que destinen a la participació en campionats de curses en diferents circuits de tot el món. Els assajos que realitza el banc són els següents: • Mesura del comportament de la rigidesa de la suspensió: Mostra una gràfica força - distància de la suspensió davantera i posterior del vehicle. • Mesura de l'alçada del centre de gravetat: Obté el valor de l'alçada del centre de gravetat per mitja del mètode d'aixecament d'un eix del vehicle. Mostra gràficament dels diversos punts solució en funció de l'angle d'elevació del vehicle. • Mesura dinàmica dels angles de convergència i caiguda: Obté el valor dels angles de convergència i caiguda de les rodes del vehicle en relació a la posició de la cursa de la suspensió. Mostra gràficament el comportament dels angles en funció de la posició comprimida de la suspensió • Mesura estàtica dels angles de direcció: Obté els valors dels angles de convergència, de caiguda i d'avanç de les rodes directrius del vehicle, mitjançant un procediment preestablert per normativa. El banc disposa de sistemes mecànics, elèctrics i electrònics que treballen conjuntament per assolir els objectius esmentats. S'han realitzats estudis de tensions i deformacions dels elements per garantir la resistència del banc i la fiabilitat de les mesures. En quant als circuits electrònics, s'han realitzat estudis per optimitzar la resolució de la senyal adaptada a cada tipus d'assaig. La instal·lació elèctrica està convenientment protegida i el banc compta amb elements de seguretat pel seu correcte funcionament. La interfície gràfica facilita a l'usuari la realització dels assajos i la obtenció de resultats. el software integrat, controla el funcionament del motor i dels dispositius de medició. El disseny del banc d'assaig ha d'assolir la màxima precisió possible dins dels rangs i procediments preestablerts per la normativa referent i vigent a la realització d'assajos d'aquestes característiques donat que està enfocat en el món de la competició. L'anàlisi dels resultats obtinguts pels assajos permeten a l'usuari prendre decisions per realitzar recanvis de components del vehicle i verificar la millora assolida reduint el nombre de proves a pista. En definitiva, promou una millora i optimització de les prestacions del vehicle en menor temps.
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica
-Automobile driving - Steering
-Automobiles -- Springs and suspension
-Testing-machines -- Design and construction
-Automòbils -- Direcció
-Automòbils -- Ressorts i suspensió
-Màquines d'assaig -- Disseny i construcció
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters