Abstract:
|
Aquest projecte està desenvolupat en l’entorn d’una empresa del sector de la publicitat digital i el Real Time Bidding. L’autor del projecte, membre del departament d’operacions de Smadex, desenvolupa una eina que ajudi a facilitar la gestió de les campanyes publicitàries que l’empresa optimitza. En concret, es vol obtenir un panell de control o dashboard que permeti predir els canvis de facturació de les campanyes.
El projecte es descompon en tres parts. En primer lloc, es fa una presentació de l’entorn, es descriu el sector publicitari en el món digital i s’explica com funciona el Real Time Bidding com a sistema d’assignació d’espais publicitaris als anunciants. A continuació, es descriu el funcionament de Smadex i s’exposen els conceptes més rellevants que s’utilitzaran al llarg del treball.
En el segon bloc s’elabora un model estadístic que servirà com a base teòrica del model de predicció inclòs en el panell de control. Primerament, es descriurà el procés seguit per l’obtenció de les dades usades, tant les recollides de la base de dades, com aquelles obtingudes dels experts del sector. Al final d’aquest segon bloc, es procedeix a l’obtenció del model de regressió que intenta predir la variació de facturació, així com les modificacions que s’hi aplicaran basades en l’experiència dels experts.
Finalment, en el tercer mòdul es presenta l’eina que es vol obtenir; l’objectiu que es vol assolir, l’estructura que tindrà el dashboard, el programari utilitzat i, finalment, la seva implementació.
El resultat és una eina útil que cobreix la necessitat per la qual estava dissenyada, però s’obté un model que no explica el comportament de les campanyes publicitàries amb la precisió esperada. En concret, es conclou que el model està fortament basat en variables internes de Smadex amb poca capacitat d’explicar les fluctuacions del mercat. |