Abstract:
|
El projecte aborda la transformació d'una illa situada a la Vila de Gràcia, a Barcelona, la qual es troba afectada pel traçat d'una nova vialitat. Aquesta proposta per part del Pla General Metropolità, prevista des de l'any 1976, es basa en un model urbà que considera la circulació rodada com argument important per transformar el teixit existent, entrant en conflicte amb la realitat d'un barri cada cop més peatonal. Després d'un anàlisi exhaustiu sobre el context urbanístic i social del barri, es proposa una alternativa viable d'ordenació, aprofitant les oportunitats existents del lloc, com són un verd privat de qualitat, solars sense edificar, sòl d'equipament i una ubicació privilegiada. La proposta es basa, per una banda en la creació d'un nou espai verd interior d'illa, al voltant del qual giraran els diferents programes, nous i existents, i en l'ampliació de la Plaça d'Anna Frank, la qual es troba reduïda a un simple eixample del carrer de Jaén. D'altra banda es proposa introduir una sèrie d'equipaments que revitalitzaran l'entorn. El programa principal serà el d'habitatge dotacional per a gent gran i joves, però també s'introduiran altres programes com una xarxa d'espais de coworking, un restaurant, etc., de manera que entre tots conformaran una cadena productiva que faci viable la intervenció. Una altra premissa important del projecte és adaptar-se a l'entorn existent, inundat per un paisatge de mitgeres. |