Título:
|
L'educació com a vivència: matissos de l'Erlebnis en l'obra de Gadamer
|
Autor/a:
|
Pagès Santacana, Anna
|
Otros autores:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
Resum:
|
Aquest article analitza la perspectiva de l'Erlebnis en l'obra de Gadamer Veritat i Mètode (1960). Tal com l'encara G. Simmel, referència cabdal en l'obra de Gadamer juntament amb Natorp i Bergson, la vivència constitueix un marc de distinció entre la vida i les seves determinacions. Gadamer postula que la clau de l'Erlebnis rau en el nexe entre la vida i la vivència, tal com aborda G. Simmel des de la dialèctica de la vida com a acte unitari a través d'exemples com l'aventura.
Quin vincle s'estableix entre l'educació i la vivència en el nexe amb la vida? Aquesta és la pregunta fonamental que podríem respondre des de la interpretació historicofilosòfica de l'Erlebnis des de Gadamer. |
Fecha de creación:
|
13-07-2017 |
Materia(s):
|
Gadamer, Hans Georg, 1900-2002 Educació -- Filosofia Hermenèutica |
Derechos:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
© L’autor/a |
Páginas:
|
15 p. |
Tipo de documento:
|
Artículo Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
Universitat Ramon Llull. Càtedra Ramon Llull Blanquerna
|
Publish at:
|
Ars Brevis, 2004, Núm. 10
|
Compartir:
|
|