Title:
|
Millora i adequació d'un banc de proves de direcció assistida per a la realització de pràctiques docents
|
Author:
|
Larroy Puig, Xavier; Solé Gironès, David
|
Other authors:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica; Gallegos Díez, David |
Abstract:
|
L‟objectiu del present projecte és construir un banc de proves d‟una direcció assistida
d‟automòbil per poder realitzar amb ell un seguit de pràctiques que ajudaran als estudiants a
entendre el funcionament d‟aquest mecanisme. La direcció assistida en qüestió és hidràulica
i accionada directament pel braç de direcció unit al volant. Per aconseguir-ho, s‟ha aprofitat
un banc de proves existent i s‟ha modificat per automatitzar al màxim la captura de dades i
realitzar la simulació de les diferents situacions que es poden donar en la vida útil de la
direcció assistida d‟un automòbil.
El projecte comença detallant l‟estat inicial del banc de proves per poder justificar les
actuacions dutes a terme per millorar-ne la funcionalitat. Es mostren els càlculs necessaris
per poder dissenyar el sistema electrònic que s‟ha hagut de crear i d‟instal·lar per poder
tractar els senyals provinents dels diferents sensors (transductors de pressió, galgues
extensiomètriques i potenciòmetre lineal) abans d‟introduir-los a la tarja de captació de
dades.
El software utilitzat per tractar les dades dels diferents sensors i dissenyar les pràctiques és
el LabVIEW 13. Bàsicament es crea el banc per poder estudiar el comportament de la
direcció assistida en funció del règim de funcionament del motor elèctric del banc de proves
(que fa les funcions del motor del vehicle) i de la velocitat de gir del volant o d‟una
combinació d‟ambdós factors. Es detalla el procés de creació del programa de captació de
dades pel banc de proves utilitzant el LabVIEW i s‟adjunten dos annexes amb els manuals
d‟usuari i de manteniment.
Tot i que actualment molts automòbils ja incorporen sistemes de direcció assistida més
avançats i donat que independentment de la tecnologia utilitzada el comportament de la
direcció ha de ser igual, l‟ utilitzat en aquest projecte és adient per poder crear pràctiques
entenedores per als estudiants on s‟identifiquin fàcilment els diferents elements.
La intenció dels autors és la d‟aconseguir crear una eina útil per familiaritzar els estudiants
amb els diferents entorns de funcionament de la direcció d‟un automòbil i entendre les
funcions que aquesta ha de complir per satisfer les necessitats del conductor. En definitiva
aquesta és la finalitat de tota direcció, d‟aquí la utilitat present i futura d‟aquest projecte. |
Subject(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica -Mechanical engineering -Enginyeria mecànica |
Rights:
|
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Document type:
|
Bachelor Thesis |
Published by:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Share:
|
|