Abstract:
|
En aquest pla d’empresa, s’assenten les bases que permetran el creixement de l’empresa
líder del mercat espanyol en la producció i venda de motos elèctriques. Aquest creixement
s’assolirà per mitjà de la incorporació d’un nou servei d’intercanvi ràpid de bateries en el que
col·laboraran les estacions de servei. Paral·lelament, s’estudiaran i consideraran les millores
tecnològiques, les possibles reduccions de costs i els beneficis que aquest canvi cap a la
mobilitat sostenible aportarà a la ciutat i als seus habitants.
Per a l’elaboració del projecte, s’ha analitzat la situació actual de la tecnologia i se l’ha
comparat amb els productes substitutius que existeixen al mercat, s’ha segmentat els
diferents perfils de clients i quines necessitats presenten, s’ha dissenyat el model òptim per
desenvolupar el negoci de les bateries intercanviables amb la participació de les estacions
de servei i s’ha elaborat una estratègia de vendes que permeti liderar el fort creixement que
s’espera del sector. Aquestes anàlisis i decisions s’han realitzat amb el suport d’estudis
estadístics recents dels principals factors que els puguin afectar, com l’estudi de l’evolució
del preu de les bateries o el dels problemes causats pels motors de combustió a la ciutat.
També s’ha comptat amb l’experiència d’empresaris del sector del transport i de consultors
del món de l’automòbil que aporten la seva visió del mercat.
Així doncs, mitjançant l’estudi d’aquest model de negoci, s’arriba a la conclusió que
l’expansió de l’empresa passa en primera instància per centrar l’estratègia comercial en les
empreses de missatgeria i d’entregues a domicili, que són a les que més rendible els resulta
la tecnologia. A partir d’aquí, s’ha d’aconseguir amb aquest creixement de vendes i els
esforços en investigació, reduir els costos productius per fer el producte més atractiu als
usuaris particulars que no realitzen tants quilòmetres. D’aquesta manera, arribar a tothom i
canviar el sistema de mobilitat.
Els resultats dels projecte són molt positius, ja que mostren importants beneficis i avantatges
per a cada una de les àrees implicades en el negoci, un factor clau que s’ha tingut en
compte a l’hora de dissenyar-ho, un negoci on totes les parts sortissin guanyant. |