Abstract:
|
L'interès d'aquest treball prové del fet que el projecte de la unitat didàctica realitzada consisteix precisament en la creació d'un joc creat pels alumnes, mitjançant Scratch. Es parteix d'una situació en la qual es desconeixen les preferències de gamificació de l'alumnat, i a partir d'aquí es defineix una sèrie de processos (enquestes, formularis, entrevistes, etc.) mitjançant els quals s'obté informació d'aquestes preferències. Es preveu recopilar informació sobre la forma d'obtenció de dades i enquestes, la preparació d'aquestes, la realització de la consulta i la seva documentació. En aquest projecte els alumnes adquiriran competències dels continuts de l'àmbit Científic-tecnològic de Tecnologia de 2n de l'ESO (Blocs: Llenguatges de Programació, El procès tecnològic) utilitzant el llenguatge de programació Scratch. S'aplicaran metodologies de treball per projectes de manera cooperativa. L'entorn de scratch permet compartir les seves creacions, per tant els permet compartir informació i aprendre competències de manera conjunta. Un cop hagin realitzat el joc (del seu propi disseny i creació), el compartiran amb els companys, els provaran i s'avaluaran entre ells. Durant les primeres sessions s'ensenyarà el funcionament de la programació scratch i posteriorment es formaran els grups. Cada grup escollirà el tema i la dinàmica del joc i finalment es realitzarà el joc. En les últimes sessions es compartiran els projectes i es donaran retroacció entre ells. |