Título:
|
Canvi metodològic en la impartició d’un mòdul professional d’un cicle formatiu de grau superior
|
Autor/a:
|
Raimondo Casaballe, Andrea Beatriz
|
Otros autores:
|
Amante García, Beatriz |
Abstract:
|
L'objectiu del present treball és: innovar / motivar / dinamitzar / entusiasmar l'alumnat i millorar així els resultats, la implicació, l'interès i les dades d'abandonament. La idea és intervenir amb una proposta innovadora de canvi metodològic en un mòdul professional que ve impartint-se des de fa moltíssims anys de la mateixa manera. Es proposa un aprenentatge actiu basat en metodologies i tècniques de treball cooperatiu / co·laboratiu (PBL, puzle, tallers de recerca, fòrums de debat, etc.), complementat amb Flipped Classroom, en el que es treballarà durant tot el curs amb un espai arquitectònic conegut per tots els estudiants que és l'habitatge i al voltant d'aquest espai s'aniran integrant cada un dels continguts de les tres unitats formatives que composen el mòdul professional. Es proposaran diferents instruments d'avaluació en funció de la metodologia aplicada, introduint l'avaluació entre iguals amb rúbrica elaborada conjuntament pels treballs col.laboratius. Els resultats obtinguts demostren que aquest tipus de metodologies afavoreixen la implicació de l'alumne en el seu aprenentatge de manera contínua, permetent adquirir d'una manera més significativa les competències de l'assignatura. Els resultats disponibles de l'avaluació de les fases impartides són molt positius, així com la satisfacció de l'alumnat sobre la metodologia i el seu propi aprenentatge. |
Abstract:
|
El objetivo del presente trabajo es: innovar / motivar / dinamizar / entusiasmar al alumnado y
mejorar así los resultados, la implicación, el interés y los datos de abandono.
La idea es intervenir con una propuesta innovadora de cambio metodológico en un módulo
profesional que viene impartiéndose desde hace muchísimos años de la misma manera.
Se propone un aprendizaje activo basado en metodologías y técnicas de trabajo cooperativo /
colaborativo (PBL, puzle, talleres de investigación, foros de debate, etc.), complementado con
Flipped Classroom, en el que se trabajará durante todo el curso con un espacio arquitectónico
conocido por todos los estudiantes que es la vivienda y alrededor de este espacio se irán
integrando cada uno de los contenidos de las tres unidades formativas que componen el
módulo profesional.
Se propondrán diferentes instrumentos de evaluación en función de la metodología aplicada,
introduciendo la evaluación entre iguales con rúbrica elaborada conjuntamente por los trabajos
colaborativos.
Los resultados obtenidos demuestran que este tipo de metodologías favorecen la implicación
del alumno en su aprendizaje de manera continua, permitiendo adquirir de una manera más
significativa las competencias de la asignatura.
Los resultados disponibles de la evaluación de las fases impartidas son muy positivos, así
como la satisfacción del alumnado sobre la metodología y su propio aprendizaje. |
Abstract:
|
This work aims to innovate / motivate / stimulate / excite the students in order to improve their
results, increase their commitment and diminish the abandonment.
The main idea is the proposal of an innovative methodological change in a professional module
that has been taught for many years in the same way.
Active learning based on cooperative / collaborative methodologies and techniques (PBL,
puzzle, research workshops, discussion forums, etc.) is proposed, complemented by Flipped
Classroom, which will work throughout the course with an architectural space known by all the
students: the house, and then, related to this, will be integrated each of the contents included in
the three formative units of the professional module.
Different evaluation instruments will be proposed according to the applied methodology,
introducing the peer-to-peer evaluation developed jointly by the collaborative works.
The results already obtained show that this type of methodologies favour the student's
involvement in their learning in a continuous way, allowing them to acquire in a more significant
way the subject skills.
The available results of the evaluation of the phases already taught are very positive, as well as
the student’s satisfaction with the methodology and their own learning. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional -Problem-based learning -Active learning -- Vocational education -Innovar -motivar -entusiasmar -aprenentatge actiu -treball col·laboratiu -aprenentatge basat en projectes -puzle -flipped classroom. -Innovate -motivate -stimulate -active learning -collaborative methodologies -project based learning -Aprenentatge basat en problemes -Aprenentatge actiu -- Formació professional |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Trabajo fin de máster |
Editor:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Compartir:
|
|