Abstract:
|
Avui en dia qualsevol empresa va col·lapsat de nous reptes, nous projectes, problemes del dia a dia i
qualsevol altre debat que els impedeix ser ràpid en la resolució d’imprevistos. En aquest projecte,
s’encara un problema real amb els mitjans disponibles en la mateixa empresa i en el laboratori de la
universitat.
L’objectiu principal d’aquest projecte és acotar els diferents tòpics que hi poden haver al voltant del
trencament prematur d’un model de peça d’un sistema de seguretat passiu d’un automòbil. Com que
al llarg d’aquest procés i intervenen moltes variables, la intenció és descartar branques del procés i
poder enfocar el problema a punts més particulars. Els mètodes usats al llarg d’aquest projecte són
l’estudi del passat mitjançant traçabilitat de dades, l’estudi del present fent un estudi metal·logràfic de
la zona crítica del material, i la proposta de nous enfocs d’estudi.
Així doncs, després de seguir aquest fil conductor s’ha pogut veure la importància de fer un bon ús de
les dades que es generen a diari, s’ha pogut discutir també sobre la importància de l’impacte de noves
morfologies i sobretot s’ha pogut evidenciar que existeix un problema a la peça i que per tant la decisió
presa a mig procés de sotmetre les peces a un tractament de relaxació de tensions va ser la correcte. |