Title:
|
Estudi de la viabilitat comercial de productes alimentaris elaborats amb l'alga ulva spp.
|
Author:
|
Olària Pisa, Sara
|
Other authors:
|
Jiménez de Ridder, Patrícia; Escobar González, Cristina |
Abstract:
|
Algae represent an important part of the marine resources exploited on our planet and open a world of possibilities. These are organisms that do not need arable land or fresh water to grow, resources that are increasingly scarce. Ulva spp. is widely used as a biofilter, Ulva ohnoi species is being used for this purpose at Escola Superior d'Agricultura of Barcelona in the pilot plant. In addition, it is grown to be marketed as food and given its nutritional value has been increased its commercialization in recent years. The objective of the present report is to evaluate the potentiality and viability of these products in the market in the last years and in relation to other products containing algae. In order to obtain the main results two successive extractions are made in the Global New Product Development database of the company MINTEL (market and intelligence mix) and later analysed. It is evaluated in which types of products are being innovated, which functions they have, to which countries and channels of distribution they are commercialized and at what price they are sold. As a complementary aspect, an exploration of the points of sale is realized. Europe highlights as the region where there has been innovation in products with algae, Spain is in third place. New foods containing Ulva spp. have been on the rise in 2016 in Europe. This seaweed is used more in gastronomic products, outline snacks where this alga is in low quantity. |
Abstract:
|
Les algues representen una part important dels recursos marins explotats al nostre planeta i obren un món de possibilitats. Són organismes que per créixer no necessiten terra cultivable ni aigua dolça, recursos que cada cop són més escassos. Ulva spp. s'utilitza àmpliament com a biofiltre, a l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona s'està utilitzant amb aquesta finalitat l'espècie Ulva ohnoi en la planta pilot. A més, es cultiva per ser comercialitzada com a aliment i donat el seu valor nutricional s'ha vist augmentada la seva comercialització en els últims anys. L'objectiu del treball és avaluar la potencialitat i viabilitat que ocupen aquests nous productes al mercat en els últims anys i respecte d'altres productes que conten algues. Per obtenir els principals resultats es realitzen dues extraccions successives en la base de dades Global New Product Development de l'empresa MINTEL (mix de mercat i intel·ligència) que posteriorment s'analitzen. D'aquesta manera s'avalua en quin tipus de productes s'està innovant, quina funció tenen, a quins països i canals de distribució es comercialitzen i a quin preu es venen. Com aspecte complementari es realitza una exploració dels punts de venta. Europa destaca com a regió on hi ha hagut innovació en els productes amb algues, Espanya es troba en tercer lloc. Els nous aliments que contenen Ulva spp. s'han vist en augment en l'any 2016 a Europa. Aquesta alga s'utilitza més aviat en productes gastronòmics, destaquen els snacks on aquesta alga es troba en baixa quantitat. |
Abstract:
|
Las algas representan una parte importante de los recursos marinos explotados en nuestro planeta y abren un mundo de posibilidades. Son organismos que para crecer no necesitan tierra cultivable ni agua dulce, recursos que cada vez son más escasos. La Ulva spp. se utiliza ampliamente como biofiltro, a l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona se está utilizando con esta finalidad la especie Ulva ohnoi en la planta piloto. Además, se cultiva para ser comercializada como alimento y dado su valor nutricional se ha visto aumentada su comercialización en los últimos años. El objetivo del presente trabajo es avaluar la potencialidad y viabilidad que ocupan estos productos en el mercado en los últimos años y respecto otros productos que contienen algas. Para obtener los principales resultados se realizan dos extracciones sucesivas en la base de datos Global New Product Development de la empresa MINTEL (mix de mercado e inteligencia) que posteriormente se analizan. De esta manera se avalúa en qué tipos de productos se está innovando, qué función tienen, a qué países y canales de distribución se comercializan y a qué precio se venden. Como aspecto complementario se realiza una exploración de los puntos de venta. Europa destaca como región donde ha habido innovación en los productos con algas, España se encuentra en tercer lugar. Los nuevos alimentos que contienen Ulva spp. se han visto en aumento en el año 2016 en Europa. Esta alga se utiliza más bien en productos gastronómicos, destacan los snacks donde esta alga se encuentra en baja cantidad. |
Subject(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria agroalimentària::Indústries agroalimentàries::Alimentació i nutrició humana -Marine algae as food -Aqüicultura multitròfica integrada -Macroalgues -Ulva -Comercialització -Nou producte -Algues marines comestibles |
Rights:
|
|
Document type:
|
Bachelor Thesis |
Published by:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Share:
|
|