Abstract:
|
Aquest treball de final de màster es centra en la pedagogia del llenguatge de programació per a l'alumnat de 2n d'ESO. En una primera part es fa una recerca amb l'objectiu de trobar justificacions pedagògiques per a introduir la programació als sistemes educatius obligatoris. Posteriorment s'elabora un marc de referència per a identificar activitats didàctiques que ajudin a l'alumnat a generar, dins dels seus esquemes cognitius, el concepte de llenguatge de programació en l'escenari que ens ocupa, 2n d'ESO. Aquest marc s'elabora seguint el paradigma d'aprenentatge ensenyament constructivista. A partir d'aquest marc de referència creat es presenten continguts didàctics idonis per a aquest aprenentatge del llenguatge de programació. En la part final d'aquest document es discuteix la validesa, dins del marc de referència creat, d'una activitat portada a l'aula durant el Pràcticum. Una activitat de creació pròpia: Tron, som un programa. Per acabar es transfereix aquesta activitat al nivell curricular de 2n d'ESO. |