Abstract:
|
Amb el TFM es vol iniciar als alumnes a entendre el pensament computacional com a un mètode per a millorar les seves habilitats i capacitats intel·lectuals a través de l'algorísmia, és a dir, a aprendre a afrontar, mitjançant un seguit de passos, els problemes que es generen tant a la vida quotidiana com a l'escola. Tanmateix, els alumnes han d'aprendre a pensar abans que a programar i per tant, han de comprendre que el pensament computacional va més enllà de la programació, ja que pot treballar-se en molts altres àmbits i a través de diverses competències. D'aquesta manera, s'ha de demostrar a l'estudiant com poder treballar aquestes competències fora de l'àmbit tecnològic. Per exemple: ús de l'algorísmia per a representar gràficament l'elaboració d'una truita de patates o el simple fet de rentar-se les mans, una acció habitual del dia a dia. De fet, aquesta capacitat per a poder resoldre problemes des del seu anàlisi, la seva definició i el seu abordament a través del raonament estructurat (algorísmia), és la finalitat del TFM, ja que l'objectiu és contemplar aquest procés com una competència a adquirir durant la formació escolar a secundària, és a dir, veure-ho com un pas previ a la programació. Per tant, l'idea principal és realitzar un projecte que demostri mitjançant la preparació d'activitats (tant per alumnes com per a docents), per a tots els cursos de secundària, que el pensament computacional treballa també fora del nivell tecnològic. |