Abstract:
|
Aquest projecte consisteix en el desenvolupament d’una aplicació mòbil per l’autosuperació en el món del “running”.
Els corredors sempre volen obtenir millors resultats, per això necessiten motivació, aquest projecte vol donar resposta a aquesta necessitat.
La forma de motivar els corredors és creant una competència, ja ve sigui contra altres persones o contra sí mateix. L’aplicació vol ser útil tan per a esportistes professionals com a esportistes amateurs.
Els objectius específics necessaris per assolir aquest objectiu principal són l’obtenció i l’emmagatzematge de dades del recorregut efectuat pel corredor i la posterior utilització d’aquestes dades per realitzar una comparació a temps real amb la següent efectuació del mateix recorregut.
Quan el corredor torna a realitzar el mateix traçat, el dispositiu recull noves dades i alhora les compara instantàniament amb el recorregut emmagatzemat prèviament. D’aquesta manera el corredor té un referent el qual li serveix d’estímul per la millora del seu rendiment esportiu. La comparativa es pot realitzar amb recorreguts anteriors fets pel mateix esportista o amb els mateixos recorreguts fets per altres esportistes.
Per crear aquesta aplicació s’ha utilitzat la metodologia àgil, aquesta consisteix en desenvolupar l’aplicació en varies iteracions de diferent longitud, cada una d’aquestes iteracions són com projectes petits que acabant formant un projecte final.
S’ha utilitzat l’eina MIT App Inventor 2, una alternativa als llenguatges de programació convencionals. Per complementar les funcionalitats s’han utilitzat les API’s de Google Chart i Google Maps.
Com a línia futura de ampliació d’aquest projecte es podria crear una pàgina web consistent en una plataforma digital on els corredors poguessin fer-se un perfil i compartir els recorreguts. |