Abstract:
|
L’objectiu del treball és el disseny del sistema de direcció d’un monoplaça de Formula Student. Concretament, referent al del tercer monoplaça de l’equip e-Tech Racing de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (Univeristat Politècnica de Catalunya). Això implica que el resultat final compleix amb els objectius de lleugeresa, resistència i aprofitament del pneumàtic, però adaptant-se sempre a les possibilitats econòmiques del equip, així com als com als compromisos amb els altres departaments involucrats i als requeriments normatius de la competició.
Es comença per fer una introducció als objectius i l’abast del projecte. A continuació es descriuen els diferents sistemes de direcció més comuns i la seva classificació en funció de les seves característiques, seguit per un anàlisi del seu entorn, tant pel que fa a la competició de Formula Student com al propi equip, per tal de contextualitzar la tasca realitzada.
Degut a la seva especial rellevància, el projecte inclou un capítol específic per a l’explicació del pneumàtic de competició, així com al tractament de dades i a la seva posterior modelització.
Tot seguit es detalla el procés de disseny de la geometria de la direcció a partir d’aquestes dades. A continuació, es tracta el disseny i/o selecció dels components del sistema en funció dels objectius de la temporada. També es tracta el procés de fabricació.
Finalment, es fa un breu anàlisis d’impacte ambiental previ a l’apartat de conclusions del projecte. També s’adjunta un pressupost d’una hipotètica fabricació del sistema sense l’ajut dels patrocinadors del projecte. |