Abstract:
|
Avui en dia es cada vegada més comú veure animacions en 3D, ja pot ser per finalitats lúdiques o per finalitats educatives o professionals. En aquest projecte s’ha desenvolupat una aplicació en la que s’ha integrat l’animació 3D amb la realitat virtual (RV), que consisteix en una sèrie d’entorns o escenaris creats de forma informàtica que fan que l’usuari tingui la sensació d’estar immers en ells.
Aquesta aplicació de realitat virtual per HTC Vive està dirigida a l’entrenament de pacients d’Alzheimer de l’Hospital Clínic de Barcelona, en ella els pacients s’introdueixen en un entorn de realitat virtual en el que es reprodueix un supermercat, dins d’aquest tindran diversos jocs amb els que podran practicar la seva vida quotidiana amb aquesta malaltia, els metges podran obtenir dades que podran utilitzar per saber a quin ritme avança la malaltia.
Per la realització d’aquest projecte s’ha necessitat l’ús de programes de modelat 3D, així com el motor de videojocs Unity 3D. A més, la creació d’una base de dades MySQL gestionada amb Apache per la recollida de dades. A la primera part del projecte es justifica la tria dels diferents software utilitzats així com una descripció de la seva interfície, característiques e integració amb Unity 3D.
La segona part es centra en la descripció de la nostra aplicació realitzada a partir dels software abans esmentats, es fa una demostració del potencial d’aquesta i de la forma en la que s’ha d’utilitzar. Es descriuen els elements involucrats en la realització del projecte. Per últim el projecte acaba amb una valoració final i un petit apartat de línies futures en la que s’enumeren les possibles ampliacions o millores d’aquesta aplicació. |