Title:
|
Organització i ús de materials d'autoaprenetatge per a la millora de la competència lingüística d'aprenents adults
|
Author:
|
Esteve Ruescas, Olga; Cañada Pujols, Ma. Dolors
|
Abstract:
|
En els darrers anys, s’ha escrit i s’ha parlat molt de l’autoaprenentatge i de/nconceptes que hi estan estretament lligats (autonomia, formació de l’aprenent,/netc.), sobretot per les possibilitats que ofereixen en tot tipus d’àmbits/neducatius per potenciar els processos autònoms d’assimilació de nous coneixements./nPerò, si bé la majoria de les propostes dirigides a aquest tipus d’aprenentatge/nse sustenten en les bases conceptuals del constructivisme, el cert és/nque en el cas concret de l’autoaprenentatge de llengües no s’ha aprofundit/nprou l’essència del mateix objecte d’estudi: la llengua. En aquest article ens/nproposem explicitar la importància de partir d’un model de llengua integrador/n(basat en els pressupòsits de les teories lingüístiques actuals) per a l’elaboració/ni l’ús de materials d’autoaprenentatge. De manera pràctica, en presentem/nmostres i exemples concrets. |
Abstract:
|
Much has been written and said in recent years about home study and the/nconcepts that are related to it (autonomy, apprentice training etc.) above all/nfor the possibilities that it offers in all types of educational areas to foment/nthe self learning process. But if the majority of the proposals directed to this/ntype of learning is sustained in the conceptual basis of constructivism, it is/ntrue that in the specific case of home stuy/selflearning of languages has not/nlooked sufficiently into the essence of the main object of study: language. In/nthis article we try to explain the importance of starting with an integrated/nmodel of language (based on the suppostions of present linguistic theories)/nfor the elaboration and use of home study materials. We show this in a practical/nway and with specific examples. |
Subject(s):
|
-Autonomia -Autoaprenentatge -Teoria socioconstructivista -Autoregulació -Diàleg intern -Zona de desenvolupament pròxim -Tractament holístic de la llengua -Itineraris d’aprenentatge -Autonomy -Home-study -Socio-constructivist theory -Area of proximate development -Holistic treatment of language -Learning itineraries. -Internal dialogue -Self-regulating |
Rights:
|
© Graó. Esteve O, Cañada MD. http://articles.grao.com/revistes/articles/034-noves-necessitats-de-formacio-en-adults |
Document type:
|
Article Article - Published version |
Published by:
|
Graó
|
Share:
|
|