To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10230/23014

La herida: frontera en el cine de Kim Ki-duk
Palmero Acosta, Rubén Antonio
Pintor Iranzo, Ivan; Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
A través de una serie de opuestos en perpetuo choque (la urbe y el refugio, el/nmiembro de la comunidad y el marginado, el rostro y la máscara, etc) el director/nsurcoreano Kim Ki-duk capturará y tratará de resolver la situación dual de la dividida/nCorea contemporánea. Esta búsqueda encontrará en el carácter imborrable e/ninconfundible del gesto el método perfecto para lograr la desaparición de la frontera y/nla consiguiente fusión de los contrarios.
Through a series of opposites in constant clash (the city and the refuge, the community/nmember and the outcast, the visage and the mask, etc.), the South Korean filmmaker/nKim Ki-duk will capture and try to resolve the dual situation of the divided/ncontemporary Korea. In this search, he will find in the indelible and distinct character/nof the gesture the perfect method for getting rid of the frontier and fuse the opposites.
-Kim, Ki-dok, 1960- -- Crítica i interpretació
-Individu i societat -- En la cinematografia
-Corea del Sud -- En la cinematografia
Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters