Título:
|
Ban the sadist videos! Les video nasties i el seu llegat
|
Autor/a:
|
Pérez Abad, Joan
|
Otros autores:
|
Universitat Oberta de Catalunya; Leibovitz Libedinsky, Talia; Guasch Vidal, Joan Miquel |
Abstract:
|
El fenomen de les "video nasties", originat amb la prohibició de les videocassets de terror el 1984, privà a diverses generacions de l'accés a alguns films clau per a entendre l'evolució del cinema de gènere, i motivà l'articulació d'un mercat negre molt diversificat, autoorganitzat pels afeccionats a aquest. Actualment, la llei VRA (Video Recordings Act), segueix estant vigent amb esmenes menors, però moltes "video nasties" han estat aprovades i han esdevingut un producte de consum més. La recent revitalització del fenomen nasty, mitjançant la cooperació de les noves tecnologies i d'Internet, ha suposat la reivindicació de força títols nasties en el món acadèmic i del cinema de culte entre joves generacions d'afeccionats, fet que demostra que aquest fenomen cultural, tot i seguir sent minoritari, ha adquirit entitat pròpia i continua en plena expansió. |
Abstract:
|
El fenómeno de las "video nasties", originado con la prohibición de los videocasetes de terror en 1984, privó a varias generaciones del acceso a algunos filmes clave para entender la evolución del cine de género, y motivó la articulación de un mercado negro muy diversificado, autoorganizado por los aficionados a este. Actualmente, la ley VRA (Video Recordings Act), sigue estando vigente con enmiendas menores, pero muchas "video nasties" han sido aprobadas y se han convertido en un producto de consumo más. La reciente revitalización del fenómeno nasty, mediante la cooperación de las nuevas tecnologías y de Internet, ha supuesto la reivindicación de bastantes títulos nasties en el mundo académico y del cine de culto entre jóvenes generaciones de aficionados, lo que demuestra que este fenómeno cultural , a pesar de seguir siendo minoritario, ha adquirido entidad propia y continúa en plena expansión. |
Abstract:
|
The phenomenon of video nasties, caused by the ban of these videotapes, prevented access of several generations to some key films to understand the evolution of genre film and motivated the articulation of a black market very diversified, self-organized by the fans. Currently, the VRA is still in force with minor amendments, but many video nasties have been approved and have become consumer products like others. The recent revitalization of the nasty phenomenon, due to the cooperation of the new technologies and the Internet, has led to claim many nasties titles in the academic world and the cult cinema among younger generations of fans, which shows that the cultural phenomenon, although remains as a minority group, has acquired its own essence and continues expanding. |
Materia(s):
|
-video nasties -Regne Unit -indústria del vídeo domèstic -cinema de terror -distribució audiovisual -Moral Panic -Video Recordings Act -censura -British Board of Film Classification -cinema de culte -video nasties -Reino Unido -industria del vídeo doméstico -cine de terror -distribución audiovisual -Moral Panic -Video Recordings Act -censura -British Board of Film Classification -cine de culto -video nasties -United Kingdom -home video industry -horror movies -audiovisual distribution -Moral Panic -Video Recordings Act -censorship -British Board of Film Classification -cult cinema -Broadcasting -- TFG -Comunicació audiovisual -- TFG -Comunicación audiovisual -- TFG |
Derechos:
|
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Tipo de documento:
|
Trabajo/Proyecto fin de carrera |
Editor:
|
Universitat Oberta de Catalunya
|
Compartir:
|
|