Abstract:
|
Photography has evolved from the materiality
of silver gelatin to the virtuality of Computer-Generated-Images
(CGI). This essay
is an analysis of three artworks that use
different formats of photographic archives.
Gerhard Richter’s Atlas (ongoing project) is
made up of physical material, Jon Rafman’s
9-Eyes (ongoing project) is composed of digital
images from Google Street View, and
Roc Herms’s Postcards from Home (2016)
uses 3D images taken from the platform
Home of PlayStation 3. The research method
is two-pronged: on the one hand, I identify
the similarities and the differences of how
these works were conceived in the artists’
minds; and on the other hand, I examine
how the medium has changed in each one.
The purpose of the investigation is to define
concepts like identity, objectivity, truth, and
reality in analog photography, digital photography
and virtual photography |
Abstract:
|
La fotografía ha evolucionado de la materialidad
de la gelatina de plata a la virtualidad
de las imágenes generadas por ordenador
(CGI). Este ensayo es un análisis de 3 obras
que usan el archivo fotográfico en distintos
formatos: Atlas de Gerhard Richter (proyecto
en curso) está compuesto por material
físico, 9-Eyes de Jon Rafman (proyecto en
curso) está formado por imágenes digitales
extraídas de Google Street View y Postcards
from Home de Roc Hermes (2016) es un libro
que recopila pantallazos de la plataforma
Home de PlayStation 3. El método de
estudio consiste en identificar las similitudes
y las diferencias en cuanto a cómo fueron
concebidos estos trabajos en la mente de
los artistas y por otra parte como ha ido
cambiando el medio fotográfico en cada
uno de ellos. El interés de la investigación
radica en identificar los cambios que se han
producido en la fotografía analógica, digital
y virtual en conceptos como identidad, objetividad,
verdad y realidad |