Título:
|
La resignificació de l'escola: el projecte Fons d'Identitat al Centre Obert de Ciutat Meridiana, Barcelona (FICAB)
|
Autor/a:
|
Subero, David
|
Abstract:
|
The “Funds of Identity in an Open Center of `ciudad meridiana´, Barcelona” project (FIOCB) is inspired by the methodology and principles of action-research program known as Funs of Knowledge (Esteban-Guitart, 2011) and Identity (Esteban-Guitart & Moll, 2014). The project has involved six participants aged between 15 and 17 years of distinct social and cultural origin. The project was developed through 9 sessions. Several techniques such as identity song or learning spiral were used in order to detect and use the students’ identity. We conclude with the development of a poster that integrates various identity texts of the participants about the sense of school and education |
Abstract:
|
El projecte 'Fons d'Identitat en el Centre Obert de Ciutat Meridiana, Barcelona' (FICOB) s'inspira en la metodologia de treball i principis del programa d'investigació-acció conegut com a Fons de Coneixement (Esteban-Guitart, 2011) i Identitat (Esteban-Guitart & Moll, 2014). En el projecte hi han participat 6 joves de diferent origen social i cultural d'edats compreses entre els 15 i els 17 anys. Al llarg de les 9 sessions s'han emprat diferents tècniques, com la cançó identitària o l'espiral d'aprenentatge, finalitzant amb l'elaboració d'un pòster que incorpora diferents textos identitaris dels protagonistes en relació al sentit de l'escola i l'educació. Es pretén generar un relat col·lectiu positiu per a combatre les baixes expectatives per part dels joves usuaris del Centre Obert |
Materia(s):
|
-Educació inclusiva -Inclusive education -Ensenyament -- Innovacions -Educational innovations -Ensenyament -- Mètodes experimentals -Education -- Experimental methods |
Derechos:
|
Reconeixement-NoComercial 3.0 Espanya
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/deed.ca |
Tipo de documento:
|
Artículo Artículo - Versión publicada |
Compartir:
|
|