Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/2099.1/7825

Implantació d'un model de costos ABC (Activity Based-Costing), en una empresa del sector vinícola, Bodegues Monclús
Plaza i Gallart, Míriam
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Fitó Bertran, Maria Àngels
L’objectiu del projecte és la determinació del cost i la rendibilitat real de cadascun dels productes de l’empresa del sector vinícola Bodegues Monclús, mitjançant la implantació del sistema de costos ABC, basat en la imputació de cost al producte segons les activitats. En primer lloc, es farà una presentació de l’empresa i els seus productes i es detallarà el procés productiu d’obtenció dels mateixos, que permetrà distingir totes les tasques necessàries per a l’elaboració dels productes. Seguidament, i de forma prèvia, al desenvolupament del model ABC es realitzarà un estudi de costos basat en el mètode “Full-Cost Industrial”, ja que varen ser els resultats de l’aplicació d’aquest model a l’empresa els que van constituir la motivació de l’elaboració d’aquest projecte. A continuació es procedirà a l’aplicació del mètode ABC. A partir de l’estudi detallat del procés productiu que segueix l’empresa es distingiran les activitats necessàries per a l’elaboració dels productes i es realitzaran la identificació i quantificació de les activitats que afegeixen valor al producte, permetent la imputació al producte pel grau d’ús de cada activitat i no pel volum produït. En l’aplicació del model s’estudiaran també les vies de distribució dels productes i els costos derivats d’aquesta activitat així com de l’aprovisionament de matèries primeres per a l’empresa. Finalment, es compararan els resultats obtinguts amb el mètode ABC amb els del mètode “Full-Cost Industrial”, tot justificant la idoneïtat de la implantació del model de costos basats en les activitats tant en aquesta empresa com en qualsevol altra del sector vinícola de forma general. El projecte es completa valorant l’aportació informativa en la presa de decisions empresarials que representa la implantació del mètode ABC, tant a nivell de costos com a nivell productiu.
-Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses
-Industrial management
-Productivity accounting
-Empreses -- Gestió i control
-Sistemes productius
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostra el registre complet del document